Sky News Australia на Мърдок заличи десетки видеа за COVID-19 след блокиране от YouTube | |

Сподели статията с твоите приятели:

Тв Sky News Австралия премахна десетки видеоклипове от сайтовете си, след като YouTube блокира канала й заради разпространяване на фалшива информация за COVID-19, съобщава Би Би Си. Консервативната тв мрежа, собственост на Рупърт Мърдок, бе критикувана за насърчаване разпространението на конспирации и поставяне под въпрос на заповеди на здравните власти чрез предаванията си. От своя страна, тв мрежата обвини YouTube в цензура, но през последните дни е свалила или променила 30-ина видеоклипа без обяснение.

От Sky News Australia отказали да коментират темата пред Би Би Си, но компанията майка – News Corp Australia, твърди пред местни медии, че премахването е плод на “редакционно решение”.

Бившият австралийски министър-председател Кевин Ръд бе сред първите, които миналата седмица обвиниха канала в “тихо заличаване” на видеа, съдържащи дезинформация относно коронавируса. В тях водещи изразяват възгледи, които са били отхвърлени от световни авторитети в медицината. Един от тях – Алън Джоунс – поставя под въпрос съществуването на пандемия. Според него COVID-19 е не по-страшен от “обикновена настинка”. В друго видео патолог твърди, че COVID-19 е измама.

Според Guardian Australia повечето премахнати видеа говорят за лекарствата Ивермектин и Хидроксихлороквин. Двете привлякоха вниманието, след като известни хора, включително бившият американски президент Доналд Тръмп, ги промотираха. Но здравни власти, включително СЗО, казват, че няма евентуална тяхната ефективност срещу COVID остава недоказана.

Ръд и други популярни хора критикуват предаванията на Sky News Australia като “опасни” и “безотговорни”.

Заличаването на видеата става в момент, когато милиони австралийци са под локдаун с цел ограничаване разпространението на “Делта” варианта на коронавируса. Мярката бе наложена след епидемични взривове в Сидни и Мелбърн. По-малко от 1/4 от австралийците са ваксинирани. Раздразнението от ограниченията доведе до няколко големи протеста.

Очаква се ръководителите на Sky News Australia да бъдат изслушани в парламента в петък, в рамките на парламентарно проучване, след като на 1 август YouTube санкционира канала заради начина, по който се отразява темата за COVID-19. Депутати твърдят, че решението на YouTube отразява по-сериозни притеснения, свързани с отразяването. Сенаторът от Зелените Сара Хенсън-Йънг, която роди разследването, поставя въпроса защо медийните регулатори не са реагирали първи, а това са направили от YouTube.

Sky News Australia има малка тв аудитория на местно ниво, но сериозно присъствие онлайн, с много последователи. Оттам твърдят, че новата им тв продукция привлича повече от 22 милиона зрители месечно.

Източник: offnews.bg

Facebook Comments
Сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *