Келнер вече е собственик на бТВ. Ръководството на телевизията остава

Сподели статията с твоите приятели:

Чешкият фонд PPF на милиардера Петр Келнер официално завърши сделката за придобиването на Central European Media Enterprises (CME), която притежава бТВ Медия груп в България. Това съобщиха официално от PPF.

“PPF разбира жизненоважната роля на независимите и обективни медии в днешното общество и ще продължи да се придържа към ценностите, които направиха новините на бТВ много уважавани”, пишат в официално съобщение от инвестиционния фонд.

Новият изпълнителен директор на CME България е чехът Любош Йетмар. PPF уточнява, че Йетмар има над 20 години опит в радиото и телевизията. До септември той е бил начело на борда на групата GES Media Asset, която притежава втората най-голяма чешка телевизия Prima и е бивш управляващ директор на Radio United Broadcasting, компанията, държаща радио портофилото на Prima Group.

Въпреки промените в CME България начело на бТВ остава досегашният изпълнителен директор на медийната група Флориан Скала.

“bTV e добре управлявана компания с изключителен потребителски обхват и разпознаваемост на марката и очаквам с нетърпение да работя с мениджърския й екип“, заявява Йетмар.

Телевизионните групи в Чехия (Nova), Румъния (PRO TV), Словакия (Markíza) и Словения (POP TV), които също бяха придобити от PPF в сделката със CME, ще бъдат управлявани от бившия изпълнителен директор на “Нова телевизия” Дидие Щосел.

Щосел напусна Нова, след като тя беше придобита от компанията на братята Кирил и Георги Домусчиеви “Адванс Медия груп“ от шведската MTG през 2019 г.

Сделката между PPF и CME се забави с няколко месеца, а от фонда съобщиха пред Свободна Европа, че причина затова е била пандемията от COVID-19.

Това забавяне даде повод на редица издания в България, близки до депутата от ДПС Делян Пеевски, да твърдят, че Келнер се е отказал от плановете си и сега български бизнесмени са се заели с търсенето на инвеститор.

В края на май и началото на юни представители на управляващите в България и близки до властта медии започнаха открито да атакуват бТВ и обвиниха телевизията във връзки с укриващия се в Дубай Васил Божков. Ръководството на бТВ обяви, че започва серия от дела за клевета. По-късно телевизията заведе дела срещу вестник “Телеграф” на Делян Пеевски, сайта със сходна редакционна политика “Блиц”, както и срещу председателя на НФСБ Валери Симеонов.

Преди да сключи сделката за CME фондът на Келнер се опита да придобие Нова телевизия, но сделката беше спряна от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Няколко месеца по-късно от регулаторния орган разрешиха на братя Домусчиеви да придобият медийната група.

бТВ е създадена през 2000 г. като собственост на Balkan News Corporation, подразделение на притежаваната от Рупърт Мърдок News Corporation. През 2010 г. компанията е купена от CME за 400 млн. долара.

Източник: svobodnaevropa.bg

Facebook Comments
Сподели статията с твоите приятели:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *